روغن زیتون

سفیدی دندان با روغن زیتون

سفیدی دندان با روغن زیتون

سفیدی دندان با روغن زیتون

یکی از مشکلاتی که افراد مختلف با آن مواجه هستند زرد شدن و تغییر رنگ دندان ها است. دندان های زرد کابوس همه افرادی است که به سلامت دهان و دندان خود اهمیت می دهند. عادات بد غذایی و افزایش سن می تواند باعث زرد شدن دندان ها شود. بسیاری از کارهایی که ما به صورت روزانه انجام می دهیم، مانند نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، نوشیدن آب میوه و نوشیدنی های رنگی و خوردن غذاهای تند می تواند بر زرد شدن دندان ها تأثیر بگذارد. روغن زیتون می تواند سموم و میکروب های موجود در دهان را جذب کرده و آنها را از دهان خارج کند. میکروب ها و باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک، رنگ زرد دندان ها و حفره های موجود در آنها می شوند به این وسیله از بین می روند. سفیدی دندان با روغن زیتون

چرا باید مانع زرد شدن دندان ها شویم

در اثر زرد شدن دندان‌ها، اسید ایجاد شده در طول زمان با باکتری‌ها، کربوهیدرات‌ها، اسیدها و برخی مواد معدنی در دهان پیوند می‌یابد و لایه‌ای نازک و چسبناک به نام پلاک دندانی ایجاد می‌شود.  این پلاک ها مشکلات و عوارض زیر رو به همراه دارد.

چرا باید مانع زرد شدن دندان ها شویم

زردی دندان به مرور می تواند آسیب جدی به دندان و لثه برساند

  • التهاب لثه
  • عفونت دندان (عفونت پالپ دندان)
  • باعث پوسیدگی دندان شود
  • از دست دادن دندان
  • عفونت شدید لثه
  • ایجاد آبسه دندان

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

سفید شدن دندانها با استفاده از روغن زیتون

شستشو دندان ها با روغن طبیعی، درمان سنتی مردم هند است که برای بهبود بهداشت دهان و دفع سموم از بدن انجام می‌شود. شستشو با روغن زیتون باکتری‌های موجود در دهان را از بین می‌برد. در نتیجه روی دندان‌ها پلاک و تغییر ایجاد نمی‌شود. چند مطالعه ثابت کرده است که شستشو با روغن طبیعی مانند روغن زیتون به صورت روزانه باکتری‌های دهان، پلاک و التهاب لثه را کاهش می‌دهد. شستشو دندان با روغن زیتون کاری بی ضرری است و ارزش امتحان کردن را دارد.

مطالعه کنید  زیتون اصل رودبار بخرید

طریق استفاده روغن زیتون برای سفیدی دندان

مقداری روغن زیتون روی مسواک بریزید و دندان ها را با آن به مدت یک دقیقه مسواک بزنید. پس از آن کمی صبر کنید تا دهان و دندان ها کاملاً با روغن آغشته شوند و سپس دهان را بشویید.

نگهداری دندان پس از سفید کردن

زمانی که دندان های خود را با شستشو با روغن زیتون سفید می کنید، برای آنکه از زرد شدن مجدد آن ها جلوگیری کنید و دندان هایتان دوباره زرد و کدر نشوند، رعایت نکات زیر ضروری است:

  • سیگار و انواع دیگر تنباکو را ترک کنید
  • از خوردن غذاهایی که تغییر رنگ می دهند، از جمله غذاهایی که دارای ادویه زیاد هستند، خودداری کنید.
  • عدم استفاده از نوشیدنی هایی مانند نوشابه و چای
  • اجتناب از استفاده بیش از حد از محصولات فلوراید
  • مسواک دندان بلافاصله پس از مصرف قهوه، چای، نوشابه و خوراکی هایی مانند شکلات و …

بیشتر بدانید : مشاهده روغن زیتون رودبار زیدار

حرف آخر

روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. اکثر این روش ها لکه های سطحی روی دندان ها را از بین می برند. اما قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است. غذاهایی مانند انواع توت های تیره و نوشیدنی هایی مانند قهوه، شراب و نوشابه ها از عوامل زردی دندان در نظر گرفته می شوند. تحقیقات نشان می دهد که شستشوی دهان با روغن زیتون به سفید شدن دندان ها کمک می کند. هیچ مدرکی مبنی بر بی اثر بودن این روش وجود ندارد. روغن زیتون فرابکر که برای این کار نیز مناسب می باشد را می توانید از فروشگاه زیدار تهیه کنید.

مطالعه کنید  روش های کاهش وزن با روغن زیتون فرابکر
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *