روغن زیتون

روغن زیتون برای پوست و مو

روغن زیتون برای پوست و مو

روغن زیتون برای پوست و مو

چگونه از خواص روغن زیتون برای مو و پوست استفاده کنیم؟

روغن زیتون معمولاً جزوی از ترکیبات محصولات شست‌وشوی صورت است و به‌عنوان پایه در بعضی از لوازم آرایشی هم استفاده می‌شود. همچنین انواع صابون زیتون و شامپو بدن و انواع دیگر لوسیون بدن نیز با عصاره زیتون تولید می‌شود. استفاده از روغن زیتون برای پوست به‌صورت مستقیم و به‌تنهایی هم ممکن است. این ماده تأثیرات مثبتی روی پوست، مو و زیبایی دارد و می‌توانید از آن به اشکال متنوعی استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شود. روغن زیتون برای پوست و مو

خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو و پوست سر از زمان مصریان باستان مورداستفاده بوده است. ابتدا باید آن را در مایکروفر، یا در ظرفی که داخل آب جوش قرار دارد، گرم کنید. سپس به‌آرامی آن را روی کف سر و نوک موها ماساژ دهید و اجازه دهید که ۱۰ الی ۲۰ دقیق بماند. سپس به حمام بروید و با آب گرم و شامپو سرخود را بشویید.

اسکراب لب

شکر دانه‌درشت را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید و روی لب‌ها ماساژ دهید. این اسکراب لب برای درمان خشکی و ترک لب مؤثر است و پوست لب را نرم می‌کند. همچنین می‌توانید چند قطره آب‌لیمو به این ترکیب اضافه کنید تا به علت ترکیبات اسیدی لیمو، اسکراب لب شما خاصیت لایه‌برداری هم پیدا کند. این اسکراب خوب را می‌توانید در مقدار بزرگ‌تر تهیه کرده و روی صورت یا بدن نیز استفاده کنید.

پاک‌کردن آرایش چشم

شاید فکر کنید روغن زیتون باعث می‌شود آرایش به همه‌جا پخش شود؛ اما درواقع این روغن با لوازم‌آرایش که پای روغنی دارند، ترکیب می‌شود و به‌نوعی آن‌ها را در خود حل می‌کند. با این روش این ماده تبدیل به مایع خوبی برای پاک‌کردن لوازم آرایشی مثل ریمل، سایه و خط چشم می‌شود. بعد از آن می‌توانید صورت را با آب گرم و شوینده ملایم صورت بشویید.

مطالعه کنید  رشد واقعی مو با روغن زیتون رودبار

درخشان کردن مو

برای افزایش درخشندگی موها نیازی به خرید سرم مو و ماسک‌های درخشان‌کننده نیست. فقط کافی است چند قطره روغن زیتون بی‌بو کف دست خود بریزید و آن را از ریشه تا نوک موها پخش کنید تا به یک درخشش طبیعی و جذاب دست پیدا کنید.

اصلاح بهتر موها

اگر کرم اصلاح شما تمام شد و صابون پوست شما را خشک می‌کند، کمی روغن زیتون بردارید و روی پاها یا دست‌ها بمالید. این کار باعث حرکت راحت تیغ اصلاح روی پوست، بدون قرمزی و خراش می‌شود. از طرفی هم چربی این روغن باعث بیرون آمدن موهای زیرپوستی می‌شود و شما اصلاحی تمیزتر و دقیق‌تر خواهید داشت. البته نرمی و درخشش پاها بعد از اصلاح را فراموش نکنید.

نرم کردن کوتیکول ناخن

اگر می‌خواهید ناخن‌های بلندتر و قوی‌تر داشته باشید باید از کوتیکول ناخن خود بهتر مراقبت کنید. روغن زیتون را به‌صورت مستقیم روی کوتیکول خود استفاده کنید. می‌توانید یک شیشه روغن زیتون خالص در کنار ظرفشویی خود داشته باشید تا هروقت که چیزی را با دستان خود را شستید، چند قطره از آن بردارید و دور ناخن خود را نرم کنید.

درمان اگزما

همان‌طور که گفته شد، این روغن دارای ویتامین E است. بیشترین استفاده‌‌ای که از خواص روغن‌زیتون می‌شود، مرطوب‌کنندگی قوی آن است. می‌توان از این خواص روغن زیتون برای پوست‌ خشک و آسیب‌دیده در اثر اگزما استفاده کرد. خشکی پوست باعث تحریک‌شدن اگزما می‌شود و البته محصولات مرطوب‌کننده کارخانه‌ای هم بیشتر دارای اسانس هستند که باعث تحریک‌شدن اگزما می‌شود. ناحیه خشک یا دچار اگزمای پوست را دو بار در هفته با چند قطره روغن زیتون ماساژ دهید و برای گرفتن نتیجه چند هفته این کار را تکرار کنید.

مطالعه کنید  طریقه مصرف روغن زیتون رودبار

درمان جوش صورت و آکنه

از دیگر خواص روغن زیتون می‌توان به آنتی‌باکتریال و ضد پیری بودن آن اشاره کرد. این فواید روغن زیتون به دلیل ترکیب نادری به نام «هیدروکسی‎تریزسول» است. این ماده تأثیر بسیار خوبی در از بین بردن باکتری‌های عامل بروز آکنه دارد. برای درمان آکنه صورت هفته‌ای یک‌بار قبل از خواب و بعد از تمیزکردن صورت، ۳ تا ۴ قطره روغن‌زیتون را روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

مبارزه با پیری پوست

اسکوآلن (Squalene) که در ترکیبات روغن زیتون موجود است، نوعی چربی است که در سلول‌های پوست ما هم وجود دارد. جبران‌کردن اسکوالن‌های از بین رفته می‌تواند به مبارزه با پیری زودرس پوست کمک خوبی کند.

درمان سوختگی کشاله پا

محصولات بسیار کمی وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای درمان سوختگی پای کودکان و بزرگسالان مشکلی نداشته باشد. روغن زیتون برای پوست‌های حساس ایدئال است و می‌توان آن را روی نقاط حساس و حتی پوست حساس بچه‌ها استفاده کرد. البته قبل از آن باید تست کنید و مطمئن شوید که کودکان یا خودتان به این ماده حساسیت نداشته باشید.

درمان خشکی و ترک پا

خشکی و زبری پاشنه و درمان ترک پا نیاز به نرم‌کننده و رطوبت دهنده قوی دارد. بعد از این که پاهای خود را سنگ‌پا کشیدید، به آن‌ها روغن زیتون بزنید، خوب پاها را ماساژ دهید و سپس جوراب نخی بپوشید. این کار را قبل از خواب انجام دهید تا مجبور نباشید راه بروید و به روغن اجازه دهید که کاملاً جذب پاها شود.

مراقبت از پوست بدن

اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون بسیار زیاد است و این اسید‌های چرب هستند که به مبارزه با پیری پوست، حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی، کمک می‌کنند. مقدار کمی از روغن زیتون فرابکر را روی بدن خود ماساژ دهید و اجازه دهید که کامل جذب شود. این روغن بافت سبکی دارد و به‌سادگی جذب پوست می‌شود به شرطی که مقدار مناسبی از آن استفاده کنید و نه زیاد.

مطالعه کنید  شناسایی روغن زیتون اصل

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *